F-35 Lighting II

 

 

  ----- Στη περίπτωση της Π.Α το νέο μαχητικό δε είναι σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Το "πρόβλημα" έχει λύση απλά με διπλή ρίζα όπως και πριν 30 χρόνια. Η μία ρίζα της εξίσωσης είναι το  F-35 (stealth) (U.S.A) (σχεδιάσεις με "υψηλό πτερυγιακό φoρτίο" απαίτηση για πτήση σε μικρό ύψος) (το οποίο περιλαμβάνει τη εξελιξη της αεροδιαστημικής τεχνολογίας με σχετικά υψηλό κόστος  αλλά από το 2016-2017 και αργότερα. Μέχρι τότε :Το F-18E/F αρχικά έχει εξελιχθει τεχνολογικά σε σχέση με το F-16 σε μεγαλύτερο βαθμό και  αντικατέστησε  F-4 και Α-7 του U.S.N. (το F-16 αναμενόταν να αντικατασταθεί από το F-35. Το F-18E/F θα πλαισιώσει το τεχνολογικά (advance) F-35 με χαμηλότερο κόστος , καθώς επίσης το U.S.N "έμεινε πιστό " στο δόγμα (διμελές πλήρωμα, δικηνητήριο σκάφος, ποικιλία οπλικών συστημάτων, πτήση μικρό ύψος). Το F-16 ωστόσο συνεχίζει να προσφέρει το πλεονέκτημα της ομογενοποίησης στόλου (εκπαίδευση, follow up support) ακόμα και στη περίπτωση ύπαρξης διαφορετικών παρτίδων). Στη παράμετρο "αριθμός μέσων" εξακολουθεί να αποτελεί λύση καθώς εκσυγχρονισμός  του υπάρχοντος στόλου (block50/52/52+/M) που θα απαιτηθεί σε επίπεδο (hellenic) CCIP (AESA RACR, MMC7000A(RM7000A-64bit-RISC(cpu)-400mhz-10MB, C++, link16,JHMCS,) και STAR (δομική ενίσχυση απο 3500 στις 8000 FLT HOURS  με ένα επιπλέον συμπληρωματικό αριθμό μεταχειρισμένων α/φ- (new) που θα ενταχθούν στο γενικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τους και αποτελεί αναμφησβήτητη λύση.

----- Η δεύτερη ρίζα της εξίσωσης (Alternate mode) είναι europe project (σχεδίασεις canard-πτέρυγα δέλτα με "χαμηλό πτερυγιακό φόρτιο" απαίτηση για ευελιξία και high climb rate. To Rafale (240 units) (100% μη Αμερικανικής συμμετοχής) ξεχωρίζει καθώς έχει τις διαστάσεις, το βάρος και την ευελιξία του F-16, avionics- τη δομική κατασκευή και αντοχή και δύο κινητήρες (safety and availability) του F-18E/F (400 units) και μεταφέρει το φορτίο του F-15. Σχεδιασμένο (για ευελιξία και χρήση στρατηγικών όπλων) από την αρχή σε λογική ανοιχτης αρχιτεκτονικής προηγείται χρονολογικά από (eurofighter , gripen) με πολύ χαμηλότερο συνολικό κόστος (και με το canard close delta Wing). Σε συνδιασμό με το Spectra (συστημα αυτοπροστασίας -jamming cabalities) αποτελεί το πλέον ολοκρηρωμένο europe project με τα μέχρι στιγμης δεδομένα.

Η Dassault "δειχνοντας" τη εμπειρία της απο άλλα projects (Μirage III (1400 units), Mirage F-1 (720 units), Mirage 2000 (600 units) απόσπαστηκε από το eurofighter καθώς ήταν βαρύτερο, χωρίς πρόβλεψη για χρήση στα αεροπλανοφόρα, και εξαιρετικά αεροδυναμικά "ασταθές" με τη θέση του canard απομακρυσμένο από το Κ.Β, ειδικά για μόνο τη περιοχή 0.8-1.2 Μαχ. Για το Gripen (200 units) ισχύουν ότι πρόκυψε από από τη μέλετη του αμερικανικού-ισραηλινού lavi (μονοκινητήριο, πτέρυγα δέλτα, μικρότερη εμβέλεια) που τελικά εγκαταλήφθηκε τη δεκαετία του 80. Το Gripen είναι λιγότερο αεροδυναμικά "ασταθές" , έχει μικρότερη εγκατεστημένη ισχύ, σε σχέση με το Eurofighter εξαρτόμενο από U.S.A (κινητήρας F414) και με τα δύο project με υπό ανάπτυξη aesa ρανταρ (2015). Το canard εχει μεγάλύτερο μέγεθος ιδανικό για STOL,σύμφωνα με το σουηδικό αμυντικό σύστημα, αλλά η εγκατεστημένη ισχύ δεν φθάνει τα επίπεδα του F-16. Tόσο eurofighter όσο και το gripen χαρακτηρήστηκαν από delay και υψηλό κόστος επειδή αρχικά σχεδιαστηκαν να αντιμετωπίζουν τα βομβαρδιστικά του ανατολικού Μπλοκ, μετά τη κατάρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού έπρεπε να πλησιάζουν τα πρότυπα του F-16 και μεταγενέστερα να παρέχουν υποστήριξη στις επίγειες δυνάμεις CAS αποστολές.

2017 Copyright (c)